poniedziałek, 15 września 2014

Sos pomidorowo-paprykowy łagodny i ostry



Kolejny pomysł na wykorzystanie pomidorów. Tym razem dodałam trochę kolorowej papryki. Jeżeli macie dostęp do smacznych, mocno aromatycznych i słodkich pomidorów to koniecznie zrobicie ten sos. Sos świetnie będzie nadawał się na kanapki, jako dodatek jaj faszerowanych i do mięs. Będę ze niego robić sosy do tortilli.


Składniki na 10 słoików po 0,3 litra
5,5 kg pomidorów, u mnie Bawole serce
3 kg papryki  (u mnie była czerwona, żółta i biała)
1 papryczka chilli

Pomidory umyć, wykroić białe części, pokroić na takie części aby można je było zmielić.
Paprykę umyć, wydrążyć pokroić i paski. Paprykę chilli umyć, wydrążyć, uważać żeby nie dotknąć oka, bo będzie bardzo piekło. Mielić na przemian pomidory i paprykę w maszynce do mielenie mięsa z bardzo drobnym sitkiem. Cały sos podzielić na dwie części, do jednej dodać paprykę chili pokrojoną na drobną kostkę.
Przygotować dwa 5 litrowe garnki. Gotować przez 3 godziny od momentu zagotowania się sosu na dość dużym ogniu. (u mnie w skali 1-9,  gotowałam na 6). Gotować, do momentu aż zmielony sos zmniejszy swoją objętość dwukrotnie, to jest aż większość wody odparuje.

Gorący sos, nakładać do czystych i wyparzonych słoików, dokładnie zakręcić. Piekarnik zagrzać do 110 st, z termoobiegiem (jak bez termoobiegu to 115 st.). Piec przez 15 min. Wyjąć z piekarnika odwrócić do góry dnem, lub zostawić w piekarniku do całkowitego wystudzenia.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz